:: ŞİİR


Eklenme: 04.10.2019 11:35 


Meşveret ile Şûra, bin anahtar, bin kilit.
Diriliş ve Kurtuluş, tükenmeyen Hazine.
İnsan içinde dura, felâkettir ikilik.
Asırda, zaman oluş; bak Milletin haline?
MUHTACIZ DAMARLARDA, DOLAŞACAK BU KANA,
YAZILI SEMÂLARDA, İSLÂM YAZILI CANA.

Tevhit, Vahdetle daim; Allah böyle buyurur.
Peygamber İzde Hayat, Sünnet ile Yâr olur.
İmansızlık Şer, Vâhim; Âmel/İhlâs doyurur.
Fikirler oldu bayat, yoksa bağırıp kudur.
TEVHİT İSLÂM MAYASI, VAHDET ELLERDE SANCAK,
SARSILMAYAN KAYASI, DİRİLİŞ OLUR ANCAK.

Çöle inen İslâm Nûr, gönderilen Peygamber.
Kurtuluş için Bayrak, Medeniyet kavgası.
Müslüman taşır Onur, Ferâseti bir Amber.
Tevhit yazılı Sancak, olmaz Şehidin Yası.
DÜNYA İSLÂM’A GEBE, “SAADET ASRI” BEKLE,
TARİHTE KALDI SEBE, CİHÂT İLE EMEKLE.

Elde Kur’an, Dil Vatan; Vahdet ile yürürüz.
Emânet koydu Atan, Meşveretle büyürüz.
Toprakta Şehit yatan, İstiklâl Hak bürürüz.
İmana ahlak katan, Dâva için çürürüz.
KEMÂLİ KALEMİNDE, MEŞVERET/ŞȖRA SAKLI,
ŞU CİHAN ÂLEMİNDE, MÜSLİM OLANLAR HAKLI.
KEMÂLİ (İLHAN YARDIMCI)
(4 EKİM 2019/CUMA)

ÖZEL NOTLAR:
*AMBER BALİNA KUSMUĞUNDAN MİSK GEYİK TESTİSİNDEN ELDE EDİLİR
Dünya üzerindeki parfümlerin büyük bir çoğunluğunda hammadde olarak Civet kedisinin, ilişkiye girmek istediği zaman anüsünden salgıladığı sıvı kullanılıyor. Bu kediyi tanırsınız. Hani dünyanın en pahalı kahvesini çiğneyip, dışkı olarak üreten kedi var ya işte o! Civet hammaddesi Chanel No 5, Calvin Klein Obsesion, YSL Kouos, Guerlain Shalimar ve Roma gibi birçok parfümde kullanılıyor. Saf hali çok iğrenç kokar ama seyreltildiği zaman çok hoştur. Kalıcılık sağlar.
19. yüzyıldan beri kadınlar erkeklere oranla parfümü daha fazla sahiplendikleri için bu ayrım ortaya çıkmış. Kuzey ülkelerinde gül kokan erkeğe garip bakılır, Türkiye’de ise Sirkeci’de camiden çıkan erkeklerin sakalı gül kokar. Bu parfümün uniseks olduğunun kanıtlarından biridir.
Amber en bilinen parfüm hammaddelerinden biridir. Türkiye’de kehribarla karıştırılır ama amber başkadır. Sperm balinasının kusmuğundan elde edilir. Bu kusmuk denizin üstüne çıkar, dalgaların yardımı ile kıyıya vurur ve kıyılardan toplanır. Misk ise özel bir geyik cinsinin midesi ile cinsel organı arasındaki bir bezedir. Misk Sanskritçede testis anlamına gelir. Gerçek misk çok pahalı. Geyiğin testislerinin üzerinden alınabilmesi için hayvanın öldürülmesi gerekiyor. Misk’in sentetiği nasıl çıkmış biliyor musunuz? Patlayıcı uzmanı bir adam yeni bir patlayıcı yaparken yanlışlıkla güzel kokulu bir molekül elde ediyor. Bir bakıyorlar misk. Bu sebeple ilk sentetik miske adamın ismi verilmiş: Misk Baur. (İnternet sitelerinden. Vedat Ozan)
*ABDULLAH b. SEBE
İslâm dünyasında ilk fitnenin ve Şiîliğin ortaya çıkışında önemli rol oynadığı ileri sürülen kimse.
Kaynaklarda İbnü’s-Sevdâ, İbn Sebâ, İbn Vehb b. Sebâ, İbnü’s-Sevdâ es-Sebeî, İbn Sebe el-Himyerî, İbn Sebe Vehb er-Râsibî el-Hemedânî adlarıyla da anılan Abdullah b. Sebe, Sebeiyye, Sebâiyye veya Sâibe adlı Şiî mezhebinin aşırı bir kolunun da kurucusu sayılır.
Diğer bazı yazarlar da Abdullah b. Sebe’yi sebeiyye’nin kurucusu olarak gösterirken, onun görüşlerini benimseyen Abdullah b. Sevdâ adında Hîreli bir yahudiden de söz ederler (bk. Bağdâdî, s. 212, 213; İsferâyînî, s. 72). Farklı künye ve nisbelerle anılan Abdullah b. Sebe ile İbnü’s-Sevdâ’nın aynı şahıs mı, yoksa iki ayrı şahıs mı olduğu, Ebû Halef el-Kummî tarafından iddia edildiği gibi İbn Sebe’nin, Abdullah b. Vehb er-Râsibî’nin lakabı mı olduğu, hatta onun tarihî bir şahsiyet olma ihtimali yanında, bir sembol veya bir lakap mı teşkil ettiği sorularına kesin cevap bulabilmek, mevcut rivayetler ışığında mümkün değilidr. Çünkü İbn Sebe ile ilgili bilgilerin tek kaynağı olan ve Hârûnürreşîd’in hilâfeti sırasında öldüğü bildirilen Seyf b. Ömer, hemen bütün biyografi âlimlerine göre, zayıf ve metruktür. “Rivayetlerinin büyük çoğunluğu itibar edilmeyecek ve uyulmayacak derecede münker hadislerdir”; “uydurduğu hadisleri güvenilir kimselere (sika) atfederek rivayet eder”; “hadis uydurur”; “rivayetleri boştur” gibi ifadelerle eleştirilmiş bir kimsedir (bk. Zehebî, II, 255, 256; İbn Hacer, IV, 295, 296).
Abdullah b. Sebe ve Sebeiyye adı, o günün siyasî ve içtimaî şartları içinde, müslüman çoğunluğunun veya siyasî ve ilmî otoritenin benimsediği görüşlerin dışında, Hz. Ali ve Ehl-i beyt hakkında İsrâiliyat ile süslenmiş aşırı fikirler taşıyan ve İslâm ümmetinin birliğini bozmak ve fitne çıkarmak maksadıyla bozguncu faaliyetlerde bulunan şahıs ve zümreler için bir takma ad veya kötüleyici yafta ve hatta muhalifler için kullanılan aşağılayıcı bir slogan olarak da ortaya konmuş olabilir.

 
Diğer Şiirler

* YANGIN VAR!
* HADDİNİ BİL!
* GÖNÜLDEN DAMLALAR ( 236)
* GÖNÜLDEN DAMLALAR (235)
* GÖNÜLDEN DAMLALAR (230)
* PARA ALMAZ…
* MADDİ SIKINTI
* GÖNÜLDEN DAMLALAR ( 317 )
* GÖNÜLDEN DAMLALAR (315)
* GÖNÜLDEN DAMLALAR ( 310)


Tüm Şiirler

 
© 2006 - 2024 İlhan YARDIMCI
Tasarım & Yazılım Sinan Eldem